onsdag 3 september 2008

RobbanTV, video, facebook...toppen!

Vasabladets Stig Nygård skriver idag i sin kolumn rena rama lögner. Jag är rent ut sagt bestört över att bli skyld för att ondgjort mig över Robban Brobergs "RobbanTV" på Vbl:s webbsida eftersom alla sfp:are inte har råd med dylik marknadsföring.
Varifrån tar Nygård dylika antaganden och påståenden? Jag har aldrig sagt ngt i den riktningen. Tvärtom är jag glad över att Robban i Vasa hittat Vbl:s webbsida och TV:n, att Stefan Johansson i Helsingfors satsat på video på sin hemsida, att Lasse G satsade massor av egna medel på riksdagsvalskampanjen m.m. Alla dylika satsningar är hemåt för partiet och gagnar oss alla!
För många av oss är de nya medierna lite främmande, men jag hör till dem som helhjärtat uppmanar våra förtroendevalda och kandidater att pröva dem. Så gör jag också själv....det var ett stort steg att börja blogga...och sedan flera månader är jag med i facebook. Min kusindotter berättade nyss att jag är hennes äldsta vän på facebook. Lycka till Robban - hörde att 15.000 personer loggat in på sidan!